Re: [CPROG] Static vs. dynamic

Anders Melchiorsen wrote:

> Det skulle være samme hastighed. RAM forbruget vil være større med
> statisk linkede programmer, fordi hvert program så har sin egen kopi
> af bibliotekerne. Med dynamisk linkning deles de om bibliotekets kode.

Nu kører man sjældent mere en én kopi af blender på én gang, eller
for den sags skyld mere end ét program, som laver fuldskærms OpenGL,
ad gangen.

Næh, en stor fordel er, at hvis du fx har et grafikkort, hvortil
der findes hardware OpenGL support, vil den tage libraries med
hardware support, hvis du bruger blender dynamisk linket til
MESA/OpenGL libraries.

Jeg har prøvet det med mit Matrox G200 kort, se
http://lists.on.openprojects.net/glx/
sammen med blender, og det virker rimeligt. Jeg tror ikke,
at de helt har fået optimeret OpenGL endnu.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08