Re: your mail

> textrad:
> 0123456789 abcdefghijklmno\n
>
> char small_buffer[10]
> read(socket_fd, small_buffer, 10);
>
> nu befinner jag mig här:
> 0123456789 abcdefghijklmno\n
>           ^
>
> motsvarande till lseek(socket_fd, 0, SEEK_END) utförs:
> (om det är multipla rader vill jag förstås ända hoppa till efter sista
> tecknet)
>
> nu befinner jag mig här:
> 0123456789 abcdefghijklmno\n
[snip]

prøv

char c = 0;

while (c != '\n')
  read(socket_fd, c, 1);

/Jesper

"Microsoft does have a Year 2000 problem. We're it"
(c) unknown       - Go Linux! http://www.linux.org/

 Jesper Monsted - RIPE: JM42 - sslug@sslug

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:07 CEST [an error occurred while processing this directive]