Re: [CPROG] Re: [Fwd: [CPROG] lseek funktionaliitet påen socket.]

> Min klient skall kommunicera med en server som efter varje write() ger
> ifrån sig ett meddelande om dess status (sifferkoder), detta kan vara
> multipla rader med varierande längd. Jag vill bara läsa de första x
> antalet byte från detta meddelande och sen hoppa till SEEK_END för att
> spara tid (som lseek(file_fd, 0 SEEK_END) på en file descriptor).

Du kan jo starte med at læse de x interessante bytes og så bagefter læse
og smide væk indtil du når en fastsat afslutningskarakter (oftest '\n' -
har selv brugt metoden til at snakke med en SMTP-server)

/Jesper

"Microsoft does have a Year 2000 problem. We're it"
(c) unknown       - Go Linux! http://www.linux.org/

 Jesper Monsted - RIPE: JM42 - sslug@sslug