danske tegn

Hej

Jeg er igang med at lave et program til consolen. I programmet har jeg
brug for æøå. Hvilken metode er bedst at bruge?

Jeg vil helst ikke forlange at brugeren skal havde sat fonten til
lat1-16.psf o.s.v
Derfor havde jeg tænkt mig, at programmet skulle gøre det automatisk,
ved brug af et ioctl kald. Men jeg har desværre ikke haft held med det,
så ville blive glad hvis der var nogle af jer som har noget source
kode, eller bare skrive hvordan.

På forhånd tak!

Hilsen Jacob