Re: [CPROG] Script til at udføre en kommando via telnet?

On Mon, 31 May 1999, Rune Madsen wrote:

> Jeg vil gerne lave et script, som logger ind på en anden maskine, laver et
> mysqldump, og derefter overfører dumpet til min maskine via ftp.
>
> Problemet består i, hvordan man udfører en kommando på en anden maskine
> via telnet, når det skal gøres med et script.

Skriv autoexpect. Udfoer de kommandoer du vil have. Try control-D. Du vil
nu have et expect script som goer praecis som det du har gjort (du boer
nok redigere i det lidt). Det kan du saa bare koere.

Expectscriptsprog virker paa den maade at den starter en applikation op i
en pseudotty (ligesom xterm) og afventer at den skriver noget bestemt. Saa
sender en bestemt streng, og venter igen osv. Man kan goere det mere
kompliceret med if-checks osv, men oftest benytter man expect for at fx.
lave et login script.

Se mere i man expect.

Erwin Andreasen   Herlev, Denmark <sslug@sslug>          UNIX System Programmer
<URL:http://www.andreasen.org>              <*>         (not speaking for) DDE