Skum integer.....

Sikke noget jeg startede......

Har lige kørt et lille testprogram med gcc. Det printede en sizeof af de
gængse variabler. Det gav følgende resultat:

int:    4
long:   4
float:  4
double: 8

Så er min beregning fra torsdag forkert, men så ville jeg, hvis jeg var
compiler, sørge for at alle adresser startede på et 32-bit boundry,
således at en "char x[1]" ville tage 3 bytes plads. Jeg regner lige
"skum struct" igennem her i weekenden og ser om ikke det ender på 364
bytes også.

Naturligvis bør en "int" være et "word" i den processor den skal
anvendes i!

Med venlig hilsen
Søren H. Sørensen

CGI program debugging STINKS!