Hvordan sikres det, at der kompileres med /usr/local/library

Hej
Jeg er forholdsvis ny i faget "Linux programmering" og er pt. igang med
4 sem. projekt på Esbjerg EDB-skole, der omhandler CORBA.
Jeg har et problem med at kompilere MICO på Red Hat 5.2.
Jeg har compileret den nye egcs 1.1.2, men når jeg kompilere MICO får
jeg fejl.
Jeg har på fornemmelsen at jeg ikke anvender de biblioteker egcs
oprettede, hvilket er påkrævet for at kompileringen af MICO skal blive
en succes, idet de gamle biblioteker ikke har "namespace" support.

Hvordan sikre jeg så når jeg kompilere MICO at det er de rigtige
biblioteker jeg anvender.

Håber at der er en der kan hjælpe mig/os, i denne meget beklæmte
situation.

Henrik Hansen
sslug@sslug