Re: [CPROG] Emacs og konfiguration

Heine Andersen wrote:

> Jeg er lige startet med at bruge emacs, og har et par ting jeg ikke kan
> finde ud af

> 2. Kan man efter en compile, starte samt se outputet direkte i emacs ???
Prøv at rette lidt i den linie, der kommer når du skriver:
M-x compile

> 3. Kan man debugge / steppe sig igennem koden ???
Under info gdb er der er godt afsnit om emacs. Du starter gdb ved at
skrive
M-x gdb

> Håber der er nogen der kan fortælle hvordan, da emacs er lidt svaær at
> komme igang med.
Ja det synes jeg også

xemacs har et forholdsvis uforståeligt menusystem, men det hjælper da
lidt alligevel.
Man kan tit få mere ud af at benytte <tab> tasten. Hvis du eksempelvis
tror at gdb-mode
(eller hvad det nu hedder) starter med bogstavet "g" kan det betale sig
at skrive:
M-x g<tab>

Undtagelsen er octave-mode, der startes med
M-x run-octave