Re: [CPROG] EGCS og GCC

On Fri, 14 May 1999, Martin E. Nielsen wrote:

> Hejsa,
>
> Jeg læste i den nye (pre-)udgave af LinuxBog, at GCC er blevet
> fjernet i RedHat 6.0 til fordel for EGCS. Begrundelsen er, at den
> skulle være bedre supporterende på Pentium maskiner.
>  Er der nogen, der har oplevet ændringer i hastigheder - nu tænker
> jeg specielt på beregnings-tunge programmer fordi det
> hovedsageligt er hvad jeg selv laver.
>  Hvor meget er der at hente?

Jag tjänar cirka 3% processor på att kompilera mpg123 med pgcc 1.1.2
istället för gcc 2.7.2.3. Egcs borde göra ungefär samma skillnad...

Programmen blir bättre optimerade och det lönar sig om det är mycket
beräkningar. För vanliga program spelar det ingen större roll eftersom att
processorn ändå bara väntar på att bli matad av minnet och diskarna...

--
Med vänlig hälsning
Kalle Andersson