Re: [CPROG] C vs C++

In article <sslug@sslug> you wrote:

> Jeg ville lige kommentere debatten om C vs. C++. Jeg synes ikke at
> der den store grund til panik. C++ er "bare" en videreudvikling
> af C, der understøtter objektorientering (+et par ting). Hvis man kan
> kode C, tager det sgu ikke ret lang tid at sætte sig ind i C++. Og
> omvendt, hvis man kan kode i C++, så kan man sgu også kode i C. Mit
> råd er at starte med de grundlæggende ting i C/C++ til at starte med.
> Så kan du altid lære om  objektorienteret programmeringe senere.

C++ er ganske meget mere avanceret og sværer at anvende, hvis man
skal forsøge at anvende C++  fuldt ud.

STL biblioteket, egen brug af templates og megen anden "sjov"
er et ganske kraftigt redskab, men tager tid at lære.
Samtidig er man derude hvor C++ implementationen stadig
er helt stabile (kun nyeste Gnu C++ understøtter de fleste features).
F.eks. obdagede jeg at "bitmaps" ikke er med i STL i den egsc/GnuC++
der er med i SuSE 6.0 (eller i Cygnus GnuC B20)

Dernæst tror jeg ikke der kommer megen C++ ind i Linux kernen,
da jeg syntes at den oversatte kode fylder alt for meget.