Re: [CPROG] Hej. C/C++ + Xwin

Carsten Svaneborg wrote:

> Hej.
>
> Jeg spekulere på at prøve at rode lidt med X programmering, i C/C++
> hvad er den praktiske måde at angribe problemet på? Jeg har set at
> Lyx bruger Xforms, mens Gimp m.m bruger Gtk+. Hvad ville i anbefale
> og hvor finder man den nødventige dokumentation?

Jeg må indrømme at jeg ikke bryder mig specielt om de grænseflader der
er programmeret i Xforms. Specielt Lyx menuer er belastende. Her er et
par forslag:

GTK+: (Gimp/Gnu ToolKit) Bruges af Gnome/Gimp oma. Frit (tale & øl), kan
bruges fra næsten alle sprog. Delvis objektorienteret (lavet i C).
http://www.gtk.org

QT: Bruges af KDE. Ikke 100% frit (vistnok stadigvæk). Kun C++ (endda
udvidet med nogle flere features så man skal køre sin kildekode igennem
'moc' først). http://www.troll.no

Motif/Lesstif: Motif er kommercielt, og bruges bla. af Netscape. Det er
imho ret tungt, og det skulle efter sigende være et helvede at
programmere. Lesstiff er en fri implementering.
http://www.lesstif.org/

Personlig ville jeg gå efter GTK+.

Mvh Morten