Re: [CPROG] Hej. C/C++ + Xwin

On Thu, 15 Apr 1999, Carsten Svaneborg wrote:

> Jeg spekulere på at prøve at rode lidt med X programmering, i C/C++
> hvad er den praktiske måde at angribe problemet på? Jeg har set at
> Lyx bruger Xforms, mens Gimp m.m bruger Gtk+. Hvad ville i anbefale
> og hvor finder man den nødventige dokumentation?

Tja, kan du C++ og vil du bruge C++ er QT IMHO det bedst dokumenterede og
elegante toolkit.

Kig paa:

http://www.troll.no/qt/tutorial.html

og http://www.troll.no/qt/

og evt. http://developer.kde.org

for dokumentationen.

Efter at have laest tutorial og par timers programmering var jeg i stand
til at faa min applikation som var skrevet til et hjemmelavet C++ toolkit
som kun virkede under konsollen over i X med QT. Det er let at nedarvede
fra QT's klasser og aendre kun lige saa meget funktionalitet man har brug
for.

Erwin Andreasen   Herlev, Denmark <sslug@sslug>          UNIX System Programmer
<URL:http://www.andreasen.org>              <*>         (not speaking for) DDE