Re: [CPROG] Hvilken editor er den bedste?

> Er der nogen som kender en god editor, til at programere i, til
> textmode. Gerne en med highlightning, noget lignede Borland's Turbo
> Pascal.

> Har i et godt bud?

Ja. Jeg må bare ud med det da ingen andre har nævnt den: elvis

Desværre er den ikke med i redhat. Men den findes f.eks.
som elvis-2.1j-4.i386.rpm.

Jeg kyler altid vim ud og erstatter den med elvis. Den har syntax
highlighting og hex editering og den emulerer vi mere korrekt end
vim. Den kan også lave flere vinduer, ligesom vim. Men det har jeg
aldrig brugt. Den kan også køre som en X applikation. (xelvis).

Og så kan den vise html. Den indbyggede hjælp er faktisk i html
format.

--
torben fjerdingstad        | linux-2.0.35/GNU/gnome-1.0.1
sslug@sslug        | Show me your unix,