Re: [CPROG] Hvilken editor er den bedste?

Jacob Kofod wrote:

> Er der nogen som kender en god editor, til at programere i, til
> textmode. Gerne en med highlightning, noget lignede Borland's Turbo
> Pascal.
> Jeg har prøvet wpe, men jeg syntes der er lidt for mange fejl i.
>
> Har i et godt bud?

Säger bara en sak:  EMACS!!  =)
Emacs är en avancerad text-editor som är OTROLIGT bra när man lärt sig
den (innan det är den skitjobbig).
Tycker du att Emacs är jobbig så kan du prova Emacs syster:  XEmacs, det
är en variant där alla funktionerna finns i menyer, och så är den
anpassad till X bättre än Emacs.

--
||  Name:      Johan Andersson   |  Icq-Uin:   28572735           ||