Bilægelse af C vs C++ strid (kompromis)

Må jeg henlede opmærksomheden på keyword "extern":

extern "C" {
    /* some C function declarations */
}
extern "C++" {
    // some C++ declarations/definitions
}
extern "pascal" { /* // har jeg ikke prøvet endnu */ }

God orden kræver at vi alle klart via "extern" klart definerer hvilket
sprog vi arbejder med -- så kan brugerne uanset hvad sprog de bruger
være ligeglade med vores primadonna-nykker.

Hvad skal jeg lære først? fuldkommen ligegyldigt! lær at lære -- og du
har din egen stil --
men "husk at indkapsle i extern "." { }".

Nils Åke Ljunggren
Needless Game Resigns
http://home12.inet.tele.dk/ngr