Program til computerstyring

Jeg vil gerne have svar på denne mail sendt direkte til min
E-mailadresse, så jeg slipper for at holde øje med de forskellige
lister, den er sendt til. :-)

Jeg skal til at lave noget computerstyring for en skør kunstner. Et
enkelt program skal kunne håandtere I/O for mindst 5 forskellige
"maskiner". Er der nogen, der kender et i forvejen eksisterende program,
jeg kan lure lidt i sourcen og hente inspiration fra?
  Noget andet er, at jeg ikke har programmeret andet end
matematikprogrammer i en del år, og før det var det mest BASIC, jeg
brugte. Hvis der er nogen, der er interesseret i at give en hånd med en
gang imellem, komme med gode ideer osv., ville det være værdsat.

Måske kunne man udvide et sådant flertrådet maskinstyringsprogram til at
blive et generisk, vidt anvendeligt program, hvor
kommunikationsprotokollerne og alt det der kan defirneres ved siden af
resten. Det virker dog lidt langt ude, synes jeg, da der er så utroligt
stor en del af opgaven, der er maskinspecifik.

Martin

--
It is immoral for anyone who knows of Esperanto to not spread the
knowledge.