Re: [CPROG] Statiske biblioteker..

Frank Damgaard wrote:

> Ups. jeg læste ikke "static" dvs :
>
> gcc -static -Wall c.c -o c
>
>  -rwxr-xr-x   1 frank    users      109505 mar 26 01:52
>
> og circa 93492 stripped.
>
> Og " nm -l c" giver godt nok en lang liste funktioner. ...
> (også uden ctype og isspace() er medtaget)

Ja, jeg synes det er mystisk. Man kan også prøve at kompilere et C++
"Hello World" program statisk... Jeg husker da jeg havde et C++ kursus
på DTU for snart et par år siden. Under HP-UX og Ultrix(Yuck!!)
kompilerede g++ som standard statisk, hvilket resulterede i nogle
groteske filstørrelser.

Mvh Morten