Re: [CPROG] Kreering af dynamiske og statiske biblioteker

On Mon, 22 Mar 1999, Morten Olsen wrote:

> Er der nogle faldgruber mht. at _lave_ et bibliotek? Skal koden
> kompileres med -fPIC?

AFAIR hvis du gerne vil have at koden kan deles mellem flere forskellige
instanser af programmet der koerer. Altsaa for shared libraries, ikke for
statiske.

> Jeg synes ikke rigtig jeg kunne se det i dokumentationen til "ar", skal
> hver funktion findes i hver deres seperate .o fil, som man så bruger ar
> til at samle i et arkiv (til et statisk library), eller hvad?

Ja, fx vha. ar rcs libfoo.a fil1.o fil2.o fil3.o

Erwin Andreasen   Herlev, Denmark <sslug@sslug>          UNIX System Programmer
<URL:http://www.andreasen.org>              <*>         (not speaking for) DDE