Re: [CPROG] Bugg eller tankemiss ??

On Wed, 17 Mar 1999, J.H.Povlsen wrote:
> Ifølge gcc-info fylder en char default et kvart ord. Fylder et ord 32 bits
> er defaultværdien  sizeof(char)=1.  Størrelsen af en char kan
> tilsyneladende, ifølge gcc-info, sættes ved kompilering af gcc
> v.h.a af makroen CHAR_TYPE_SIZE.

Nu har jeg selvf. ikke lige mine opslagsbøger ved hånden (influenza-ramt)
men er størrelsen af char ikke altid lig med størrelsen af 1 byte på den
aktuelle arkitektur - og altså lig med 1?

/Bjørn

---
"Have you ever noticed that there are plenty of C books with suggestive
names like "C Traps and Pitfalls", or "The C Puzzle Book", but other
programming languages don't have books like that?" - Peter van der Linden