Re: [CPROG] malloc_usable_size ?

Joachim Holst skrev i meddelelsen
<sslug@sslug>...
[snip]
>Om egcs hade/är förberett för 64 bitars processorer, så kan jag förstå de 8
>extra byten, men de 12 i början hänger jag inte med på.
[snip]

Nu kender jeg ikke malloc_useable_size() funktionen, men mit gæt er at den
rapporterer den del af allokeringen der kæder denne sammen med resten af
heapen. Denne malloc_control-struktur indeholder et par pointere til næste,
hhv. forrige blok i allokeringstabellen, sammen med lidt husholdningsdata
(størrelse af blokken etc. Jeg kan ikke huske om der også her er noget
omkring malloc granularity, som gør at der allokeres for meget fra starten
(Deet sker på nogle håndcomputere jeg programmerer til).

Med venlig hilsen

Keld Laursen