Re: [CPROG] ::

On tor, 25 feb 1999, you wrote:

>:: betyder olika saker beroende på sammanhanget.
>Vill du använda metoden foo() i klassen bar, och du inte har något objekt
>av typen bar, så kan du skriva bar::foo(), för att komma åt den.
>Alltså används :: för klasser (inte objekt).
>
>Vet inte riktigt vad du menar med att hämta värden utanför funkionen.

Hihihihi !!!
Det vara bara jag som med hjälp av min icke existerande kompetens inom C++
försökte förklara det som du skrev. med hjälp av en vädigt dålig tolknign avb
något jag hört :-)

Tänkte även att det kunde vara ett bra försök att få lite mer info om :: än vad
som var skrivet :-)

--

/Jocke

ICQ uin: 3939304