Re: [CPROG] ::

On Thu, 25 Feb 1999, Joachim Holst wrote:

> har inte :: speciell betydelse ?? Något som att hämta värden som ligger utanför
> funktioner ???

:: betyder olika saker beroende på sammanhanget.
Vill du använda metoden foo() i klassen bar, och du inte har något objekt
av typen bar, så kan du skriva bar::foo(), för att komma åt den.
Alltså används :: för klasser (inte objekt).

Vet inte riktigt vad du menar med att hämta värden utanför funkionen.

/sverre

* 10 PRINT "Sverre Valgeirsson"      * sslug@sslug        *
* 20 PRINT "Magistratsvägen 55:E407" * ICQ# 4565538            *
* 30 PRINT "226 44 LUND"             *                         *
* 40 GOTO 10                         * "Det var inte mitt fel" *