Re: [CPROG] egcs 1.1.1, problem?

On Mon, 22 Feb 1999, Erwin S. Andreasen wrote:

> Er du sikker paa at du koerer egcs? I redhat fx. er "gcc" 2.7.2 compileren
> og g++ er egcs. Proev evt. gcc -v og se hvad der kommer ud.

Jag har byggt dom själv, så jag är 100% på att det är egcs. Jag har dock
fått reda på att min bror testade att lägga till ett "large number" paket
som frågade om han ville modifiera i GCC, och så svarade han ja. Nu när
jag har rekompilerat egcs funkar det utmärkt.

> Der er en "wrapper". Den wrapper kaldes gcc/g++/egcs. Den starter saa fx
>
> /usr/lib/gcc-lib/VERSION/PLATFORM/cc1
>
> eller
> .../cc1plus
>
> du kan saa aendre VERSION/PLATFORM vha. -b/-V.

Ahh, så det är så man kan göra crosscompiles...

Martin, som kan skriva och kompilera kod igen...

Martin Wahlén		Sound Foundation Inc.	    tel.    +46 (40) 454136
sslug@sslug  Ringv. 1
www.soundfound.com      236 35 Höllviken

"Vem i hela världen kan man lita på?" -hoola bandoola