Re: [CPROG] core mm.

Sune Fischer wrote:

> Er der nogen der ved hvordan man får floats og integers konverteret
> til strenge eller en char array? Jeg har prøvet med _itoa(a,buffer,10)

sprintf(buffer, "%d", integer)
sprintf(buffer, "%g", floating)

> hvor a er en int og buffer en char array. Programmet kompilerer fint,
> men går ned ved run time og producerer en core fil på 126 MB, hvilket
> iøvrigt tager ca. 100 år og er pisse irriterende, er der ikke en måde
> man kan slå core filer fra på, fx. som en kompiler option?

Det afhænger af hvilken shell du kører. Ellers kan man mange gange
klare sig med:

touch core
chmod 444 core

Den første laver en tom core fil, den næste kommando gør den skrive-
beskyttet.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08