egcs 1.1.1, problem?

Jag har använt egcs ett ganska bra tag nu, men har tydligen råkat ut för
något som jag skulle kalla en allvarlig bug så:

om jag kör gcc -xc så funkar det bra som en C kompilator men om jag inte
kör med -xc så tror den att den är C++? Känner inte egcs av vilket namn
som den körs som? Jag trode att det funkade som i tex (samma binär, olika
beteende beroende på vilket namn det startas med).

Martin

Martin Wahlén		Sound Foundation Inc.	    tel.    +46 (40) 454136
sslug@sslug  Ringv. 1
www.soundfound.com      236 35 Höllviken