[CPROG] Hvordan finder jeg en ugedag (ikke Linux)

Hej.

Jeg er ved at fylde en masse kode i en stand-alone mikroprocessor. Jeg
bruger en medfølgende GCC compiler, men har ikke fuldt overblik over de
medfølgende biblioteker (absolut ikke dokumenterede).

I den forbindelse har jeg en RTC, som giver mig tid og dato. Internt i
RTC-en er der også en ugedagstæller, men for at kunne stille denne tæller
korrekt første gang er jeg på jagt efter en ugedagsberegningsrutine.

Er der en af jer gæve gutter der ligger inde med en, som de vil
offentliggøre/maile til mig?

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Keld Laursen