Re: [Sv: [CPROG] Re: [[CPROG] HTTP-response]]

sslug@sslug wrote:

>Det virker ikke, ikke engang i Netscape. Den opfatter det som et
> "simple >response" og viser det som text/html, dvs. den skriver
> også Content-type'en ud somom det var en del af dokumentet.

Hvilken web deamon anvender du?

Netscape burde respektere Content-Type, og vise indholdet som
html, jeg har aldrig haft problemer med det, så måske piller
web deamonen ved content type, så den bliver text/plain.

Det ville være praktisk hvis du kunne logge transaktionen,
så du kan se hvad der bliver sendt frem og tilbage mellem
browseren og httpd'en. Jeg har lavet et C++ program, der
virker som en proxy daemon, men logger det browseren sender
ud og det nttpd daemonen sender tilbage, dvs. at programmert
er helt transparant for begge sider af samtalen. Jeg har
brugt det til at checke hvordan netscape's news browser
kommunikere med sunsite.auc.dk port 119.

Med et to-tre ændringer (site og port) skulle det kunne
logge httpd porten istedet, hvis du er interesseret kan
jeg emaile source koden til dig (6Kb), jeg formoder du
har en linux server et eller andet sted siden du skriver
på denne liste, hvor du kan compile det.

   from sslug@sslug