Re: [CPROG] HTTP-response

On Wed, 10 Feb 1999, Thomas Lesvang wrote:

> Problemet kommer når jeg prøver at bruge POST, så staller IE
> fuldstændig. Netscape lader sig ikke skræmme, men IE påstår serveren
> (mit program) har returneret et ugyldigt svar.
>
> Jeg har læst og læst om hvordan sådan et svar skal se ud, men jeg må
> overse noget for det virker ikke :-(
>
> Jeg prøver med:
>
> HTTP/1.0 200 Document follows(\n)
> Server: TEST/0.1(\n)
> (\n)(\r)
> TEST

> Jeg har som afslutning af headeren prøvet med \n\n, \r\n, \n\r men det
> [...]

Nej, Carriage Return  = \r, newline \n. Du skal afslutte alle dine linier
med de to tegn - du har nogle du har afsluttet med bare \n.

Jeg ved ikke helt hvad du mener med POST her - det du har vist ovenover er
jo bare en almindelig HTTP *response*.

En POST request ser jo saadan ud:

POST <URL> <version>

<content>

Oevrigt kan content-length udelades hvis du ikke gider/kan at kalkulere
det og svaret er i oevrigt kort.

PS: Dine linier (i dit brev) lidt for lange..

Erwin Andreasen   Herlev, Denmark <sslug@sslug>          UNIX System Programmer
<URL:http://www.andreasen.org>              <*>         (not speaking for) DDE