Re: [CPROG] GCC och ANSI !

Joachim Holst wrote:

> Hejsan !
>
> Jag har alltid fått för mig att GCC och libc6 följer ANSI standarden när det
> gäller C. Har nu stött på en sak i en bok Grunderna i C av Ingvar Gratte som
> heter getch() och en som heter getche() och som lär finnas i conio.h.

Filen conio.h finns inte i Linux, inte i någon GNU-kompilator, har kollat själv i djgpp, Cygnus, men den finns inte. De
enda som den finnssom jag hittat är till windows och är:  borland C++ och Visual C++

> Jag undrar om dessa ingår i ANSI standarden och i så fall om någon kan svara på
> varför de verkar saknas i Linux....
>
>  --
>
> /Jocke
>
> ICQ uin: 3939304

> ***     Linux..... The choice of a thinking generation     *****

     If the truth is out there, does anyone have the URL?       #####
                                                               #######
                  @   // Johan Andersson                       ##O#O##
   ##       # @@#    ##     ##  ##     ##     ## ##     QQQQQQ#       #QQQQQQ
   ##      ## @@# #  ##     ##  ###   ###    ##   ##    QQQQQQQ#     #QQQQQQQ