Re: [CPROG] Manualer m. v.

jorn_k_s wrote:

> Hi all
>
> Jeg har prøvet at lave et simpelt c-program,
> men jeg fik en fejlmelding om at jeg ikke havde
> angivet hvad for en target jeg ville bruge.
>
> Hvor kan man læse om sådanne ting.
>
> Jeg er en fuldstændig nybegynder i c-prog til Linux
>
> Jeg andvender emac som editor og så videre.
>
>   Mvh.
>
>         Jørn.

  Hej Jørn

Du har formentligt glemt at fortælle, hvad dit program skal hedde: Skriv
fx noget lignende:

    gcc -Wall -g hello.c -o hello

hvor hello.c er dit c-program og hello er det navn det kompilerede
program skal hedde. Der er i ovenstående eksempel ikke taget højde for
ekstra biblioteker.

Hilsen Aslak