Re: [CPROG] C++

Sune Fischer <sslug@sslug> writes:

[...]

>                 Hvor finder man noget læsestof om hvordan man skriver
> en MakeFile?

info make

Kig også på autoconf- og automake-pakkerne, som kan generere
Makefiler automatisk.

>              Der er noget underligt ved math.h, for så vidt jeg kan
> se mangler sqrt og alle de trigonomiske funktioner??

De burde være i math.h, men jeg kunne forestille mig, at compileren
laver nogle tricks, så de bliver til coprocessor-instruktioner i
stedet for funktionskald.

[...]

> Jeg ønsker at lave vinduer, radiobuttons, progressbars og den slags,
> men det skal helst ikke være i noget mærkeligt som Qt bibblioket til
> KDE. Jeg mener at have fundet ud af, at det så er GTK+ jeg skal skrive
> i, og følgelig har jeg downloadet Glib og GTK+ fra www.gtk.org.  Glib
> installerer uden problemer, men GTK+ vil ikke installere, det kommer
> med fejlmeddelelse om at glib testprogrammet ikke ville kompilere
> eller linke, og at det sikkert skyldes at Glib ikke er korrekt
> installeret ???

Du skal køre /sbin/ldconfig efter at have installeret glib, således at
linkeren kan finde det.

Du skal også sørge for, at /usr/local/bin er i din $PATH, så
/configure kan finde glib-config, det havde de vist glemt i
RH5.1. Programmer, som compileres med

/configure; make; make install

bliver installeret under /usr/local medmindre du giver en --prefix=
option til ./configure.

> Er der en bedre metode til at lave vinduer og den
> slags, kan man f.eks. lave det direkte i X.

Det er efter sigende afsindigt svært. Det fantastiske bruger-interface
til xterm er ikke engang skrevet i ren X.

--
Jakob Stoklund Olesen, Department of Mathematics, University of Aarhus
http://www.imf.au.dk/~stoklund/          PGP public key ID: 0x4f06279d