Re: [CPROG] Killed?

Thomas Lesvang wrote:
> Altså, mit program bliver Killed, men hvorfor? Kan jeg på en eller anden måde have lavet en fejl der får kernen til at dræbe mit program? Og hvis ja, hvilken fejl? Jeg roder en del med malloc, kan det være hvis jeg glemmer at bruge free()?
>
> Det ser ud til at programmet bliver dræbt når serveren er mest presset, hvilket leder mig til at tro det er et problem med SIGPIPE... Men det har jo virket uden problemer før og har også virket i 2-3 dage. Først for et dags tid siden har problemet vist sig?

> [...]

Det lugter af memory leak. Hvis du hele tiden kalder malloc og aldrig
free'er løber
du tør for hukommelse.

At det sker på bestemte minuttal kan være, at der på disse tidspunkter
starter
andre programmer, fx via crontab, som så lige er dråben der får den
virtuelle hukommelse
til at løbe over.

Altså: se at få free'et det du har malloc'et når du ikke har brug for
det mere.

Der findes div. hjælpeværktøjer man kan bruge til at lave printe en
liste
ud når programmet afslutter: Denne liste indeholder de steder i
programmet, hvor
man har allokeret memory men ikke af free'et inden programmet afslutter.
Det kan
være godt at bruge, hvis du ikke præcist kan finde det sted i programmet
der
er problemer med.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08