Problem...

Tjena!!

Nu har jag stött på ett problem.
Jag undrar om det är någon som har lust att hjälpa mig lite snabbt med
det bara...
Jag har inte lust att skicka mitt program över listan, så jag söker
frivilliga  ;)

Saken är den att jag och några kompisar suttit lite och skrivit på ett
värdelöst program, mest för att lära oss programmera eftterssom jag
precis gått ur högstadet och vill lära mig något annat än tråkig,
oanvändbar Basic som vi fick lära oss där.
Programmet fungerade perfekt, men så ville jag att filerna skulle länkas
ihopa och nu fungerar inte vissa delar av programmet.
Programmet är text-baserat och extremt nybörjaraktigt...
(det ska bli ett matteprogram... Det är inte användbart inu...)

Felet är att när jag ska kompilera programmet så står det:

        mattematic3.cc: In function `int main(int, char **)':
        mattematic3.cc:94: warning: implicit declaration of function
`int divi(...)'
        mattematic3.cc:108: warning: implicit declaration of function
`int kordi(...)'
        mattematic3.cc:122: warning: implicit declaration of function
`int rekt(...)'
        mattematic3.cc:130: warning: implicit declaration of function
`int linjen2(...)'
        mattematic3.cc:144: warning: implicit declaration of function
`int triangel2d(...)'
        /tmp/cca017505.o: In function `main':
        /tmp/cca017505.o(.text+0x3e8): undefined reference to `divi'
        /tmp/cca017505.o(.text+0x44a): undefined reference to `kordi'
        /tmp/cca017505.o(.text+0x4ac): undefined reference to `rekt'
        /tmp/cca017505.o(.text+0x4e4): undefined reference to `linjen2'
        /tmp/cca017505.o(.text+0x546): undefined reference to
`triangel2d'
        collect2: ld returned 1 exit status

Det fungerar perfekt om jag tar bort dessa delarna av programmet, men
det vill jag inte. Problemet är att dessa fel inte fanns när jag
includade filerna, men det började när jag länkade ihopa dom. Jag är
inte så duktig på att skriva varesig Makefiles eller C++ kod, men jag
vill lära mig.

Om någon frivillig vill hjälpa till att hitta felet så är jag tacksam.
Koden är i tgz-format 10k, alltså väldigt liten. Där har jag skrivet
lite info om programmet oxå, så så väldigt mycket kod är där inte...

Maila mig på adressen sslug@sslug om ni vill ödsla er tid på att
hjälpa mig, eller få en stunds skrattande åt hur dålig programmerare jag
är. Ni får gärna bygga om programmet hur mycket ni vill, om ni skickar
det sedan till mig.

--

     If the truth is out there, does anyone have the URL?       #####
                                                               #######