Kompileringsfrågor...

Hejsan!!

Jag är inte så bra i programmering, men jag har tänkt att bli, så jag
håller på att lära mig lite C/C++.
Nu undrar jag:

Jag har skrivet ett litet värdelöst program som är uppdelat i 7 filer (6
.cc filer och en header).
Jag gör så när jag kompilerar, efterssom jag inte kan så mycket, att jag
använder #include "filnan.cc" till alla filerna i "main-filen", men jag
undrar hur jag gör för att istället kunna kompilera varje fil för sig
och sedan länka ihopa, hur gör jag då??

Exempel:  Mainfilen ska bara includar min egen header-fil (och dom andra
header-filerna jag använder) istället för att includera mina .cc-filer
oxå. .cc-filera kompileras sedan var för sig och länkas in i den
exekveterbara filen. Detta borde gå, men hur??

Om någon vet, är det något att tänka på som man bör ändra i koden när
man gör på detta sättet stället??

--

     If the truth is out there, does anyone have the URL?       #####
                                                               #######