Re: [CPROG] cc1plus

On Tue, 12 Jan 1999, Jonas B. Nielsen wrote:

> Jeg har et problem. Jeg vil gerne kompilere Buildit på mit RH5.2 system.
> Når jeg kører make får jeg følgende fejlmedelelse:
>
> make[1]: Entering directory `/usr/local/build-0.2/main'
> gcc -c -O2 -I/usr/X11R6/include -I/usr/local/qt/include ShowTree.cpp
> gcc: installation problem, cannot exec `cc1plus': No such file or
> directory
> make[1]: *** [ShowTree.o] Error 1
> make[1]: Leaving directory `/usr/local/build-0.2/main'
> make: *** [one] Error 2
>
> Iføle gnu.org er cc1plus en del af gcc, men ifølge sunsite er cc1plus ikke
> [...]

Brug "egcs" eller "g++". Du kan evt. koere:

CXX=egcs ./configure (tror jeg!)

(slet config.cache)

for at faa den til at bruge egcs compileren.

Sagen er den, at Linux 2.0.x kraever at bliver kompileret med 2.7.2.3
compileren, og IKKE egcs - egcs kunne optimere lidt for meget, og noget af
inline assembler havde ogsaa aendret sig.

Saa Redhat vedlagde baade gcc 2.7.2.3 - KUN C delen - og egcs - baade C og
C++ delen med i redhat 5.x.

Erwin Andreasen   Herlev, Denmark <sslug@sslug>          UNIX System Programmer
<URL:http://www.andreasen.org>              <*>         (not speaking for) DDE