Re: [CPROG] Clrscr - funktion i Linux

Kalle Andersson wrote:

> On Sun, 10 Jan 1999, Yngve Lund Nielsen wrote:
Jo da, conio.h er lavet til linux, en speciel version, den kan findes på
RedHat 5.0 Powertools CD'en under

'/tsx-11/sources/libs/linux-conio-1.02.tar.gz'

> conio.h finns inte till Linux, behöver du såna funktioner skall du nog
> titta på curses. I absolut värsta fall kan du ju köra system("clear");

Men ellers ok og tak, jeg tænkte nok det var en exec af clear..

--
Regardings
Yngve Lund Nielsen
Computermechanic
E-Mail: sslug@sslug
Website: http://tux.home.ml.org (Primary URL)
Website: http://home7.inet.tele.dk/yngve
ICQ: 3621399 (AndyBell)
Work:
Risoe National Laboratories
Frederiksborgvej 399
DK - 4000 Roskilde
Denmark
Tel.: (+45) 46774677
Website: Http://www.risoe.dk
E-Mail: sslug@sslug
Direct Tel.: (+45) 46775516
Private Website: Http://els-ynni.risoe.dk