Re: [BOG] Ideer til "Friheden ...". Øgetoverskuelighed.

On Sat, 09 Jul 2005 17:40:20 +0200
Th wrote:

>     En meget kort beskrivelse vil opfylde formålet (f.eks. for "cp:
> Kopiering af filer", eller "tar: Pakker flere filer til en enkelt fil,
> f.eks. til arkivering; kan også pakke ud igen").

Desværre er netop cp og tar destruktive kommandoer, som bør
omgærdes med sikkerhedsforanstaltninger, så den naive bruger ikke
skyder sig i foden.

En destruktiv kommando kan ødelægge primær information (d.v.s. den
kan overskrive information, som den ikke selv har frembragt.)

Iøvrigt har det desværre ikke været muligt at finde nogen
referencer, som skelner mellem primær/sekundær data, destruktive
kommandoer mv. - det er ting, som jeg gerne tager penge for at
fortælle om.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 18:54 CEST [an error occurred while processing this directive]