Re: [BOG] Ideer til "Friheden ...". Øgetoverskuelighed.

On Sat, 09 Jul 2005 18:59:52 +0200
Th wrote:

> Standardsvaret plejer at være: "savner du noget, så skriv det selv".
> Netop når man har brug for hjælp, så er det for det meste p.g.a. at man
> ikke ved ret meget om emnet.

Uha ja, det kender jeg godt.

> Jeg har nu erkendt at jeg bl.a. af denne, samt andre mere private
> årsager ikke får det gjort. Jeg tror, at andre kan gøre det både bedre
> og hurtigere end jeg.

Tak for dine idéer, Thomas B, jeg kan godt se nogle positive ting.
Sandheden om bøgerne er nok, at de har set deres bedste tid og får
lov at stå fordi man jo dog stadig kan hente nogle ting ud af dem.

Det kan være svært at få tid og kræfter til det hele, jeg er
overbevist om, at hvis du havde kræfterne, ville du skrive nogle
gode afsnit.

Da jeg heller ikke har en masse tid tilovers, så tror jeg at det
mest realistiske er at hente nogle kommando-oversigter vedrørende
systemadministration fra de forskellige distributioner og stille
dem op ved siden af hinanden.

Det kan jeg måske få tid til at initiere, og så må vi se om andre
vil bygge videre på det, så det får større værdi end de begrænsede
antal kommandoer, som jeg tilfældigvis kender. Selv om jeg
begrænser emnet til "kommandoer til systemadministration på
forskellige distributioner" er det nemlig et omfangsrigt emne,
som én mand næppe kan klare tilfredsstillende alene.

Det vil formentlig være muligt at finde en oversigtstabel på
nettet til at starte med, og vi kan jo hoste den her eller på
tyge.sslug.dk

Hvis artikel med tabel giver grundviden nok til at slå op i
on-line dokumentation, så er man allerede jo kommet i gang.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 18:54 CEST [an error occurred while processing this directive]