Re: [BOG] Ideer til "Friheden ...". Øget overskuelighed.

On Sat, 9 Jul 2005, Th Bernth wrote:

> IDEER TIL "FRIHEDEN ..." MED HENBLIK PÅ AT ØGE OVERBLIK OG
> OVERSKUELIGHED OVER BOG OG LINUX.

Det lyder godt.

>     Måske har jeg overset at tilsvarende allerede findes i
> "Friheden...", men det bekræfter så blot, at det er svært at få et
> overblik, også over bogen(erne) efterhånden som omfanget vokser.

Du mener index? Jeg har ikke lige tal på hvor mange index der er pr.
artikel, men målet har været at alle artikler havde mere end et index.

> En del af følgende har jeg selv haft tanker om at kunne hjælpe med,
> men må efterhånden erkende, at jeg ikke får gjort noget ved det.

"nogen burde gøre noget" - er et meget berømt citat. Jeg ved ikke hvem
det var der første gang sagde det, men kendt blev han aldrig, så det
er nok også ligegyldigt hvem det var.

> Derfor vil jeg hermed give tankerne/ideerne videre til
> eventuelle mere produktive elementer i foreningen.

Prøv at læs hvad du selv har skrevet.

http://www.linuxbog.dk/unix/unix/unix-appendiks-kommandooversigt.html

> 2. En ordliste, som indkluderer mere eller mindre indforståede
> (danske/svenske og især udenlandske) udtryk (f.eks. "imho") og
> forkortelser anvendt i nyhedsgrupper.
>     Denne ordliste kunne med fordel suppleres med en udgave opdelt
> (sorteret) efter emner. Smileys kan medtages.

En oversættelse af "jargon-file"?

> Hermed er ideerne givet videre til dem, der kan følge mine tanker og
> føler sig inspireret.

Hvis bare nogen skrev disse lister i alm. tekst-format, er jeg sikker
på at vi kan finde nogen der hurtigt kan lave dem om til DocBook.

/hans
--
Horsebakken 78, DK-2400 København NV, Phone: +45 2264 8020