Re: [BOG] Er »Friheden til at vælge ...« kun for SSLUG-medlemmer?

> I forbindelse med at vi har fået en OOo-bog med i samlingen synes
> jeg det er blevet relevant at overveje om det er rimeligt at vi
> fortsat kræver at folk skal være medlemmer af SSLUG, for at deltage
> i diskussionen i nyhedsgruppen om bøgerne.

(...)

> Var det ikke en idé at vi frigjorde "sslug.bog" fra SSLUG og i
> stedet oprettede en eller flere "linuxbog.*"- eller
> "ftav.*"-nyhedsgrupper?

Jeg synes du har en pointe, nu hvor FTAV omfatter bøger om
programmering, OOo, LyX og andet, som kører på Windows og Mac. Jeg ser
nok temmelig pragmatisk på det, men for min skyld skal du og andre
være velkommen til at flytte projektet over på selvstændigt
domæne. Jeg ved ikke hvor afgørende et signal det er over for resten
af verden, men det kan i hvert fald ikke skade; kun medføre noget
godt.

Efterhånden som projektet vokser bliver det nok også relevant med
flere grupper under FTAV. Jeg kan i hvert fald selv et et behov for at
adskille tekniske diskussioner om build-systemet m.v. fra diskussioner
om indhold i en bog om Office eller andet. Med en sådan adskillelese
er det måske nemmere at lokke folk til at abonnere på en mailingliste,
hvis de har en specifik interesse i at påvirke et eller flere
projekter, men ikke gider modtage en masse indlæg om noget, man
alligevel fatter minus af.

> Om valget så skal falde på "linuxbog" eller "ftav" kommer an på hvad
> vi vil lægge vægt på i fremtiden.  Skal det være Linux?  Skal det
> være Open Source?  Eller skal det være frihed til at vælge i en
> eller anden bredere forstand?

Ja, det er det næste. Bøgerne omfatter jo andet og mere end Linux, og
"Friheden til at vælge..." er derfor fristende. Dog er jeg bange for
at en forkortelse som "FTAV" klinger en hel del for indforstået eller
nørded. Kan vi ikke finde på noget mere fængende? :-)

-j

--
Linux install party in La Paz, Bolivia
<http://weblog.janus.dk/archives/2002/10/19/000184.html>