Re: [BOG] Er »Friheden til atvælge ...« kun for SSLUG-medlemmer?

On Thu, 19 Feb 2004 13:05:00 +0100
Gitte Wange <sslug@sslug> wrote:

> Præcis!
> Jeg er vild med idéen fordi det nuværende setup holder folk tilbage. Se
> bare på Python bogen. "Er den kun for Linux-brugere?" Nej den er for alle!
>
> Og ftav - det inkluderer også mac og windows

Med hensyn til Python (og programmering i det hele taget) så kan
jeg da godt se, at der er et større spektrum der, som man bør åbne
for, så folk ikke tager fejl og tror at det kun er for Linuxbrugere.

Jeg synes imidlertid ikke, at FTAV er en god bogstavskombination,
sslug heller ikke. Linuxbog - det siger noget til mange mennesker i dag.

Dem, som vil noget med Python, må så finde sig i, at den ligger på
Linuxbog, og så må vi gradvist ændre dette til noget mere favnende.

Ligesom da Landmandsbanken skiftede navn til Den Danske Bank, det
foregik i små skridt og med samme logo (et halvt Dannebrog som kunne
læses som et L(andmandsbank).)

GnuBog og GnuSkole er kun for indforståede (altså folk, som
allerede ved). Hvad med at beholde Linuxbog.dk (tm) og udvide med
overskrifter og et extra link fra BSDbog til Linuxbog?
Debianguiden, fx. er jo også en OpenSource ting, men navnet er kun
for indviede.

--
donald_j_axel(at)get2net.dk -- http://d-axel.dk/