Re: [BOG] Er »Friheden til at vælge ...«kun for SSLUG-medlemmer?

Donald Axel skrev:

> Tanken har strejfet mig, idet www.linuxbog.dk jo lyder
> mere generelt. Men tror du vi kan få flere skriverkarle
> med på den måde?

Vi har i det mindste et helt konkret problem i forbindelse
med OOo-bogen, der jo ikke kun er rettet mod linuxbrugere.
Hvis _vi_ ikke finder en løsning, hvor ikke-linuxbrugere kan
være med, så må vi regne med at der bliver oprettet en
postliste om OOo-bogen på "da.openoffice.org".

Derudover har der været snak om at skrive en bog om
installation af FreeBSD, men hverken
"sslug.bog"-nyhedsgruppenavnet eller
"linuxbog.dk"-domænenavnet falder helt i BSD-folkenes smag
(og det kan jeg egentlig godt forstå).

> Det synes jeg ikke er et godt krav - hvad får dig til at
> tro, at Gnuskole.dk ikke er medlem af sslug?

Jeg véd at nogle af deltagerne i Gnu Skole-projektet ér
medlemmer af SSLUG, men det er _ikke_ et krav at være medlem
at SSLUG, for at kunne bruge "gnuskole"-nyhedsgrupperne, og
da Gnu Skole har hjemme i Nordjylland (temmelig langt fra
Skåne og Sjælland sidst jeg kiggede på et kort), ville det
også være et urimeligt krav.

> Foreningen SSLUG's profil kan måske forbedres ved at bruge
> websitet i endnu højere grad til publicering af Linux/GNU
> aktiviteter på globalt plan, og med en dansk version af de
> vigtigste LinuxJournal nyheder.

"linuxbog.dk"-domænet tilhører mig bekendt _ikke_ SSLUG.
SSLUG er blot værter for projektet.

Jacob
--
from DoD Directive 2000.12

"DEFINITIONS
(...)
 18. Terrorism.  The calculated use of violence or threat of
 violence to inculcate fear; intended to coerce or to
 intimidate governments or societies in the pursuit of goals
 that are generally political, religious, or ideological."