Re: [BOG] Er »Friheden til atvælge ...« kun for SSLUG-medlemmer?

On Wed, 18 Feb 2004 15:43:12 +0100 (CET)
Jacob Sparre Andersen <sslug@sslug> wrote:

> Var det ikke en idé at vi frigjorde "sslug.bog" fra SSLUG og
> i stedet oprettede en eller flere "linuxbog.*"- eller

Tanken har strejfet mig, idet www.linuxbog.dk jo lyder mere
generelt. Men tror du vi kan få flere skriverkarle med
på den måde?

> kan finde på <news://news.sslug.dk/>, så skulle "ftav.*"-
> eller "linuxbog.*"-nyhedsgrupperne ikke kræve medlemsskab af
> SSLUG.

Det synes jeg ikke er et godt krav - hvad får dig til at tro,
at Gnuskole.dk ikke er medlem af sslug?

> Om valget så skal falde på "linuxbog" eller "ftav" kommer an
> på hvad vi vil lægge vægt på i fremtiden.  Skal det være
> Linux?  Skal det være Open Source?  Eller skal det være
> frihed til at vælge i en eller anden bredere forstand?

Ja, jeg synes det skal være Linux/GNU man skal lægge vægt på,
dermed lægger man jo også op til at fremme kendskabet til FOSS.

Foreningen SSLUG's profil kan måske forbedres ved at bruge
websitet i endnu højere grad til publicering af Linux/GNU
aktiviteter på globalt plan, og med en dansk version af de
vigtigste LinuxJournal nyheder.

Og så er vi tilbaget til om SSLUG skulle hedde noget andet,
det mener jeg egentlig ville være en meget god ide, men
det er ikke noget som jeg lægger tid/hjerte i.

--
donald_j_axel(at)get2net.dk -- http://d-axel.dk/