Re: [BOG] Makefile skal ikke lave dato.sgml

On Sun, 15 Feb 2004 11:56:45 +0100 (CET)
Jacob Sparre Andersen <sslug@sslug> wrote:

> Hvorfor ikke?

Aller først: Jeg tror alligevel ikke at dato.sgml indgår i
dependencies, men jeg er ikke færdig med analysen.

Når man kører make -n, så laver den ikke target. Hvis den så (af
god vilje) laver en fil, som indgår i dependencies, så får man
cirkulære dependencies. Det kan man jo sådan set godt leve med, så
kan man bare ikke bruge /make/ som en kontrol af, at target er
up-to-date.

> Hvornår skal den så laves?

Den skal genereres når man skriver make html eller make pdf eller
make all (eller hvad man nu har af targets, som skal bygges).

> Hvordan?

Den nuværende dato.sgml dannes som resultat af at en variabel
bliver sat. Det må man ikke. Variabelen skal sættes uden at der
dannes en dependency fil. Man kan så i stedet lave en linie under
target med alle init-ting.

html: html.stamp
html.stamp: $(dep_sgml_filer) eksempler-sgml-HTML
        @echo ".........................................."
        @echo "Target $(targetshortname):html"
        @echo ".........................................."
        rm -rf $(targetname)-*.html.tar.gz bog/ $(targetshortname)/
        make version.sgml
### dax: HER:
        make dato.sgml
        ##-- eller
        #    dato := $(shell date +%d/%m-%Y> dato.sgml; cat dato.sgml)
        ##--
   ### linien ndf. var også kun med p.g.a. af min usikkerhed, jeg skal
   ### nok fjerne den snart.
        sleep 2; ls -lo version.sgml ; test -f version.sgml || { echo "Fatal-etc".}

> Jeg kan ikke helt se forskellen.

Som sagt er der en badsgmlfiles variabel, som faktisk omfatter
dato.sgml så det er nok ikke det, der bevirker, at Makefile er
broken. Jeg har fundet ud af systemet før og jeg skal nok finde
den igen (evt gå tilbage til min gamle version og se, hvad det var
jeg gjorde ... )

Måske badsgmlfiles burde hedde volatile_flst

--
donald_j_axel(at)get2net.dk -- http://d-axel.dk/