Snart klar med tilføjelse om DNS isikkerhedsbogen

Så er mine afsnit om DNS i sikkerhedsbogen
snart parate til gennemlæsning.
De vil blive sendt hertil senere i dag,
som en unified diff attachment.

Jeg havde lagt op til det følgende:

- konfigurering af bind så den kan
køre som en upriviligeret bruger.

- bind i chroot for Debian. Hjælp ønskes
vedrørende RedHat og evt. andre Distroer.

- kombination af chroot og bind som
upriviligeret bruger.

- Brug af upriviligerede porte - hvordan
og hvorfor.

- Værktøj til test af dns konfigurering.
dig, dns-walk og nslint (foreløbig liste)

- Tips til fejlfindning.

Værktøj til test af dns konfigurering hører
sandsynligvis ikke hjemme i sikkerhedsbogen
men snarere i admin bogen.
Derfor har jeg ikke skrevet dette. Hvis det
mangler i admin bogen vil jeg gerne skrive
dette.

Man kan nok kritisere teksten idet der ikke
er nogen eksempler. Det skal jeg så tilføje
hvis nogen synes det skal til.

Hvis der er noget jeg har glemt, så sig endelig
til.
                       ...ooO0Ooo...
and I salute you for your courage
and I applaud your perseverance
and I embrace you for your faith in the face of adversarial forces
that I represent - Alanis Morissette - Surrendering

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 18:49 CEST [an error occurred while processing this directive]